środa, 17 października 2012

Placuszki owsiane

Hej, hej!!!Witam Was bardzo serdecznie i od razu dziękuję za taki odzew:) Serce rośnie jak widzę te liczby i statystyki, jak czytam przemiłe komentarze...Okazało się, że nie tylko Julka z Zosią mnie oglądają:))) To strasznie miłe!!!
Dzisiejszy post będzie z cyklu kulinarnych. Na kolację zrobiłam placuszki owsiane z jabłkami. Moi chłopcy to typy raczej bezmięsne (póki co oprócz Adasia) i dlatego na śniadanie, obiad czy kolacjęn najchętniej jedliby naleśniki, pierogi czy placuszki. A ponieważ potrzebowaliśmy małej odmiany postanowiłam zrobić placuszki z płatkami owsianymi i z jabłkami.

Przepis poniżej:
3/4 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
jabłko
2 łyżki rodzynek
3 jajka
2 łyżki mąki
szklanka jogurt naturalnego
łyżeczka proszku do piecznia (ja używam sody)
cukier puder z cukrem waniliowym (do posypania)

Jabłko ścieramy na tarce o grubych oczkach, mieszamy z pozostałymi składnikami. Porcje ciasta kładziemy na rozgrzanym tłuszczu i smażymy z obu stron na złoty kolor. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. Moi chłopcy lubią jak do tego dodam sałatkę owocową lub nieśmiertelną bitą śmietanę...Równie dobrze możemy polać placuszki musem malinowym czy ciepłą czekoladą...
Do tego szklanka prawdziwego kakao (nauczyłam Janka pić takie prawdziwe, nie ma to tamto;)
i pożywna kolacja gotowa!
Voila!

Może nie różnią się tak bardzo od zwykłych placuszków, ale na pewno mają więcej błonnika:)
Ciekawy pomysł to rodzynki w cieście, sama bym na to nie wpadła, żeby nie Janek! Gdzieś podpatrzył i poprosił, żebym dorzuciła...Rośnie mi mały eksperymentator:)
A jajka na bekonie czy kiełbaska smażona z cebulką będą innym razem hihihihihi
Pozdrawiam i ściskam serdecznie każdego z Was! Kochani, dzisiaj już środa, za dwa dni weekend - damy radę! 

4 komentarze:

  1. Czy mam się przyzwyczajać do postów w środku tygodnia? Placuszki wyglądają obłędnie, nie jadłam jeszcze owsianych!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znasz godziny ani dnia;) czasem się udaje wygospodarować troszkę czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojejku jaka pycha!!!:-)) uwielbiam takie placuszki racuszki:-) z platkami robie tez placuszki z czerwonej fasoli z kukurydza tez zdrowiutkie i pycha polecam:-))) Sciskam

    Syl

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiem jeszcze, jak smakują, ale jak wyglądają!!!!

    OdpowiedzUsuń